fredag den 28. august 2009

Man skal ikke græde over spildt mel...

I dag er det fredag, juhuu, det er weekend, man har tidligt fri, og hvad møder så een, da man træder ind i køkkenregionerne: Sille har ondoleret 5 kg god øko-mel, som jeg var kommet til at lade stå på gulvet !!! Hun har da tidligere taget sig af en pose med hundefoder, men det kan man vel bedre forstå, men mel... det er lige til skraldespanden, eller måske man kunne bage noget hønsebrød, de er nok ligeglade med lidt indbagt gulvsnuller.



Nå, heldigvis er det jo ikke kun ulykker, i går da jeg om hjem fra fra arbejde stod der 6 spritnye vinduer til udskiftning i vores hus, jeg glæder mig ret meget til at få nye vinduer i, så stilen kan blive ført tilbage til da huset blev bygget i 1920.
Har husket at tage før-billeder, så der er fotos til scrap senere.

Det lange her er til gavlen på 1. sal, og de andre til stueetagen:





Det bliver noget af en forandring, efter som vinduerne nu er brune m. skodder !! Bare jeg kan finde hjem, når de nye er kommet i...

Så har vi lige dyrket lidt hokaido-græskar i går, er vilde med den orange farve. Skal prøve at lave lidt marmelade af dem, og måske suppe.



Og så er der jo fignerne, der begynder at blive brunlige og modne, syltekrukken må frem.


.

Så skal jeg ellers til at overveje, hvad jeg skal have med til sensommerscrap den 05.09., det er i god tid, ja, meeeen den næste uge kan hurtigt gå, og jeg vil have pakket det rigtige denne gang. Glæder mig til at møde en masse skønne scrapkvinder !

Det var lige lidt diverse herfra andedammen, rigtig god weekend til alle !
Jeg skal til Sejrø på søndag, skal sejle i en times tid, så vinden må godt lige lægge sig.

5 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det var da godt at det "bare" var en pose mel. Tænkt hvis det var de flotte strudseæg. Så ville jeg græde.. ; )
De ser flotte ud græskarene. Hvad skal du lave af dem? Uhm og figner.. lyder lækkert.

Karin sagde ...

Ohh ja, det får mig til at mindes en Gran Danois jeg havde da jeg var helt ung... den var kommet i spisekammeret og havde også onduleret en pose mel, 12 æg, 2 kg sukker og en kæmpe blok koge chokolade... vældig gang snask ;-)

Pia sagde ...

Ja sikke der er blevet hygget med melet. Flotte vinduer du får, det bliver sikkert super flot.Mums friske figner smager så dejligt. Du må have en god weekend

Charlotte sagde ...

Ja, godt det bare var en pose mel ... he he - hun har da rigtigt hygget sig. :-)
Jeg er sikker på at de nye vinduer vil løfte huset helt vildt!! Vi har netop fået nye vinduer i vores hus - og det blev bare en total forandring. Glæder mig til at se før og efter billeder.
Lækkert med de græskar! Og farven er jo bare så flot!
Rigtig god weeked - og god sejltur i morgen! :-)

Kirsten sagde ...

Sille har da hygget sig gevaldigt HI-HI,- pyt, så længe det kun er mel (hvad lavede den mon også der på gulvet, - den var vel til at lege med, når den stod der) HI-HI
Det bliver lækkert med de nye vinduer, det kommer i hvert fald til at forandre huset meget.

Håber sejlturen gik godt.