søndag den 18. september 2011

Tipoldemor


Dette er Thorvalds mor, født den 04.09.1852-05.09.1924. Øvrige data er skrevet på tag'en under billeder.
CJH er således H's farmors mor og altså vores piges tipoldemor. Jeg har også billeder af hendes far og mor, så jeg er efterhånden noget tilbage i tiden.
Da jeg ikke synes, jeg har kunnet kommet længere tilbage selv og slet ikke har kunnet finde mere om Thorvald, end at han er gået i land i Halifax 1927, så har jeg taget konsekvensen og meldt mig til et kursus i slægtsforskning, glæder mig vildt til at lære mere, bl.a. skal vi lære at lave et nemt arkivsystem, så det er let af overskue, og dels skal vi lære at læse gotisk skrift, noget jeg ser frem til, da vi har en del gamle breve liggende fra ca. 1850, og det er bare ikke til at læse.

4 kommentarer:

Margit sagde ...

Super fot og enkelt LO... hvor må det være dejligt at have så gamle fotos, som du kan sætte årstal på... også sjovt for pigerne ;o)
Lyder spændende med det kursus i slægtsforskning... =0)
Hav en god aften.

Karin sagde ...

Det er da bare vildt spændende, og der er jo ikke andet at gøre end springe ud i det med krum hals :-) glæder mig til at følge med her på sidelinien. Ses vi til Con??

Annette / aka sagde ...

Hvor er det igen et fint layout du har lavet til slægtshistorien.
Alle tingene passer så fint til tiden - også den krakelerede baggrund. Og kobbertemaet. FLOT.
Og så et det jo et utroligt projekt du har gang i. Tænk alle de billeder.
Christiane er nu noget stramtandet...ser det ud til.
Jeg glæder mig til at høre og se mere om din slægtsforskning.
Det er under alle omstændigheder en stor gave du laver til dine børn osv...
God fornøjelse med de gotiske bogstaver...hæhæ

Karina Beck sagde ...

Det lyder rigtig spændende med sådan et kursus! Flotte krakkeleringer, der passer godt til stemningen.