onsdag den 9. september 2009

Freestyle-album

Så blev jeg færdig med mit freestyle-album, som jeg påbegyndte på Marie og Monas kursus i lørdags til Bording-croppet.
Jeg tror det er med freestyle ligesom med grand prix: enten elsker man det eller også hader man det. Jeg er vist midt imellem, synes måske mit album er organiseret grimt og rodet, tror også nok jeg kom til at tænke for meget i almindelig scrap ved nogen sider, men freestyle går jo netop ud på at tænke i alternative materialer, som man ellers ikke bruger til scrap, ligesom der ikke er noget, der skal passe sammen, så ikke noget med tone-i-tone...
Min mands reaktion på det færdige album: jaaaa, det er ikke lige min stil.... og jeg synes det er synd for de flotte billeder ! Hmmmm, tja...nogle af siderne er kiksede, men det har da været sjovt at lave. Egentlig kunne man jo godt bruge princippet med mini-album og materialevalg til et album i så'n mere almindelige scrapsider.
Alt i alt er jeg absolut ikke færdig med freestyle, men vil samtidig fortsætte med at lave almindelige LO'er også.
Til kurset fik vi et færdigt kit, og skulle så selv fylde mere pynt på, egne billeder og designe siderne. Mona lagde ud med at fortælle om diverse materialer man kan bruge, og hvem blev ikke overrasket over at kunne bruge rengøringsklude og madpapir, klistermærker hentet gratis i diverse forretninger. Herefter gik vi i gang, mens Marie og Mona gik rundt og hjælp hver enkelt og gav gode tips.
Ved hver side skriver jeg lige, hvad der er brugt af materialer:

Forside:
bølgepap, hvor den ene side er revet af hist og pist, acrylmaling, Sassafras-pil, mosgummibogstaver.


Side 1:
Klistermærke, pailietter, filt
Lille side: et styk karton med sort kant, lille lyserød tag

Side 2:
plastik ugekalenderside



Side 3:
hæklet blomst, cm-tape
Side 4:
filt riet sammen


Side 5/6:
air mail-kuvert


Side 7:
lyserødt filt
Side 8:
Madpapir, rub-on, lille dobbeltsidet gult klistermærke. Selve siden er 1/4 overlay.


Side 9/10:
rynket bånd, udklip fra juicekarton (6 om dagen, 100 % juice), blåstribet PDF-fil (Marie)


Side 11/12:
Orion design-fugl, spændeskiver, tag af prismærke/filt, stor "blomst" fra tøj-prismærke inkl. bånd. Siden er igen 1/4 overlay.


Side 13/14
muffinsform, tepose, tråd, frimærke, nodestof/rub-ons, tag fremstillet at journal.


Side 15/16:
Tag af prismærke, serviet, sikkerhedsnål/muffinsform, cm-tape


Side 17/18:
rub-on, tyl, bogside, rund tag (ved ikke lige, hvor Mona havde den fra, vist importeret fra et eller andet freestyle firma i USA) underlaget er en lyseblå rengøringsklud.


Bagside:
et stk. pap beklædt med stof, filt


Albummet er sat sammen med ringe, man kan også bruge bind-it-all, hertil vil jeg sige, at man skal være opmærksom på afstanden fra kant til pynt af hensyn til at siderne kan gå ned i rillen i Zutteren, man skal lade mindst 4 cm være uden pynt.
..........
Hvad enten man er til freestyle eller ej, så håber jeg albummet kan give inspiration.
Rigtig god fornøjelse !

11 kommentarer:

Anne Bente sagde ...

hold da helt op, det er bare kanon flot,jeg er da helt vild med det.

Pia sagde ...

det er utrolig flot pyntet i lækre farver men synes måske som din mand at billederne ikke kommer til sin ret, drukner i alle farverne men super flot og alternativt. Du må have en dejlig aften.
knus Pia

Karina Beck sagde ...

Sejt album, du fik lavet. Du har lavet mange fine detaljer. Det er sjovt at se, hvor forskellige de blev, efterhånden som de dukker op ; )

Anonym sagde ...

Jeg er da helt klart til freestyle..for dit album er bare SKØNT!!!

Karin sagde ...

Ja jeg er ret vild med det :-) måske ikke alle siderne, men næsten :-)
Jeg er vild med at blande forskellige størrelser og faconer på siderne, sammen.

Charlotte Ravn sagde ...

Det er da et rigtigt flot stykke arbejde du har lavet, selv om det heller ikke lige er mig det der free style :)Nogen gange er det altså bare rigtigt sjovt,at lave noget helt andet end det man plejer!

Majer sagde ...

Du kan nok regne ud, at det heller ikke rigtigt er min stil. Men jeg kan jo godt se, når der er langt meget arbejde i kreationerne og de skal der da roses for :-)

Kirsten sagde ...

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke helt kan komme overens med freestyle, det er en kende for rodet for mit hoved. Jeg synes det kan være flot når andre laver det, men det bliver nok aldrig helt "mig". Jeg giver H. ret i, at de dejlige billeder måske ville komme mere til deres ret på din "normale" måde at scrappe på.

Når det så er sagt, kan man jo sagtens se, at du har gjort meget ud af mini-albummet, og jeg synes det er rigtig fint lavet.
Såhhh... Godt gået.....

Anonym sagde ...

hold da op, sikke et album!
hvor har du haft travlt, det er blevet super flot :o)

Mona sagde ...

Ihhh, hvor er det flot!!!

Og så modigt af dig at kaste dig helt ud i Freestyle.
Og om Freestyle vil jeg sige følgende: Der er ingen stil, ingen regler, ingen krav. Selvfølgelig kan du kombinere alm. scrap, vintage, tone-i-tone osv. Frestyle handler om at sætte sig fri og turde at gøre tingene uden regler og uden hæmninger. Ikke at der er noget galt med regler, jeg er vild med regler ( jeg er jo skoleleder ;-) ) For mig handler det om, at følge mine kreative påfund og ikke tænke for meget.
Så jeg synes du er en fantastisk freestyler, både når du går helt amok som med dette album og når du følger din stil og dit hjerte. Jeg oplever, at du tør prøve nyt og give slip og det er freestyle!!

Smut forbi min blog - der venter en lille gave på dig!!

Knus

Anonym sagde ...

hvorfor ikke:)