torsdag den 13. maj 2010

Minialbum

Har prøvet af lave et minialbum med min nye scorpal... det er næsten ikke til at forklare, hvordan man gør: forenklet består det af et 3-fløjet omslag, på midterste stykke limes selve det 3 fløjede album fast. Der er en venstre og højre side af omslaget, der udgør de sider, man lukker sammen om indmaden.
Mellem hver af de 3 sider indmad, selve albumsiderne, er der en lomme, hvori man kan putte billeder eller tags med tekst.
Det har været rigtig sjovt at lave, selve albummet tager ikke så lang tid, og man kan jo pynte mv. i det uendelige, så det er det, som tager mest tid.
Der er lidt genskin i billederne, da de er taget udenfor pga det dårlige lys i disse dage:

Forsiden, jeg har valgt at sætte bånd rundt om, så der kan bindes for "herlighederne".


Albummet, som det ser ud, når det er lukket op:


Det store overblik:


Her er der slået op på albummets midterside. Papiret, som er limet på, er Mathæusevangeliet, skrevet med gammel skrift, synes lige det passer til kirkebilleder.


Midtersiderne er lukket sammen:


Indersiden af omslaget og 1. side af albummet:



Sidste side i albummet og indersiden af omslaget:


Der er bundet snor i de billeder, som sidder i lommerne.
Albummet er måske lavet i nogle lidt triste farver, men de passer fint til en vinter-gråvejrsdag.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at lave et tilsvarende i lidt mere friske farver og måske lidt mere freestyle-agtig med ting og sager, der stikker ud foroven.
Albummet her skal jeg ikke selv tage æren for, har fået opskriften hos Marianne i Ringe, som har fået den af Pernille Hvidkjær, som har fået den af ....
.
Nogen der har fri i morgen, jeg har. Har nemlig glemt at holde 3 feriedage, så de er overført til det nye ferieår, og så snupper jeg lige een i morgen, herligt !
En af dagene tar vi til Århus bl.a. for at aflevere albummet, måske der kommer nye billeder i kassen, kryds lige fingre for bare lidt solskin !
Ha' en skøn weekend !

7 kommentarer:

Heidi Jensen sagde ...

Det er da blevet rigtig godt. Kan nu meget godt li' farverne. God tur til Århus.

Karin sagde ...

Super lækkert album :-)
Nu må jeg se om jeg ikke kan få lidt gang i scrapperiet igen ;-)

Karina Beck sagde ...

Det ser rigtig godt ud. LÆKRE farver og flot anderledes opbygning af albummet.
Piiiist.. hvordan kan man glemme at holde ferie ; ) : )

Pia sagde ...

jeg synes også farverne er flotte og sikke lækkert album, du må have en fortsat god feriedag.
knus Pia

Anonym sagde ...

Hold op hvor er det et lækkert album. Kunne du ikke lave en toturial eller et et link til opskriften? Søde:)

Susanne sagde ...

Super flot album, håber du havde en god fridag.

Kirsten sagde ...

Det blev jo et rigtig fint album. Det bliver Majken bestemt glad for. Jeg synes bestemt ikke at det er kedelige farver, som du ved kan jeg rigtig godt lide orange/brændte farver.
Ja, var det ikke dejligt med en fridag i går, - jeg nød i hvert fald min. Den stod på lidt arbejde i sommerhuset, - det er jo mest B.'s gebet - og så lidt scrap.
Håber det har været en god dag i Århus. :-D