onsdag den 21. november 2007

Scrapbooking Your Family History



Jeg har planer om på et tidspunkt af lave et slægtsalbum. Det kræver at man får indsamlet billeder og oplysninger om anerne mv., men hvordan får man lige grebet sagen an og hvor starter man. Da jeg på Saxo.com så, at de havde en bog, der hedder "Scrapbooking Your Family History", måtte jeg jo eje den, og forleden dumpede bogen ned i postkassen.
Den går i helt i detaljer med, hvordan man får opbygget sin slægtsbog. Starter nærmest helt "forfra" med at ridse op, hvilke materialer man skal bruge, hvordan man får indhentet oplysninger om de personer, der er på billederne, og hvordan man får fotos'ene til at se gamle og slidte ud. Bogen er nærmest et must for den, der har slægtsalbum i tankerne. Dog vil jeg sige, at LO'erne, som der bliver præsenteret flere af på hver side, ikke allesammen lige er min smag, men der er bestemt mange gode idéer at lifte.
Bogen er på 128 sider, skrevet af Laura Best, rigt illustreret, engelsk tekst. Koster 69 kr. og det er inkl. forsendelse !
Jeg er blevet helt vild med Saxo.com og har set endnu et par scrapbøger, som jeg vil bestille "om lidt".

Ingen kommentarer: