lørdag den 1. december 2007

Bjældeklang, det er 1. december

På Kirstens blog så jeg lige, at nogen har fundet på, at man kan skrive et indlæg hver dag her i juletiden, så vi alle kan komme i rigtig julestemning:


Jeg strøg ud af sengen præcis 08.37, det er jo så dejligt at snue lidt på fridage. Efter badet lige lidt morgenmad, så bagte jeg franskbrød og så forevigede vi lige os selv foran det tæppe jeg købte i Luxor i sommer. Min kollega Maibritt skal nemlig nu IGEN til Egypten og hun skal besøge tæppemanden i Luxor. Han vil gerne have billeder af de tæpper han sælger, på de steder, hvor tæpperne er havnet, på gulve eller vægge. For at han skal kunne huske hvem han solgte til, tog vi lige omtalte billede, og jeg fik repeteret, hvordan jeg bruger selvudløseren. Det og nogle andre billeder blev uploadet til Billedbutikken, så har jeg dem på mandag.
Ved 12-tiden slugte vi lige en rundtenom rugbrød, og så kørte jeg over til Marianne i Ringe, for lige at få eftermiddagen til at gå med noget fornuftigt: snak og måske lidt scrap. Først tjekkede vi lige op på hendes blog, og så kiggede vi på hendes billeder på Picasa og vi fik redigeret nogen af dem. Så kom Rona og så var det blevet tid til kaffen + dejlig kage mv. Så scrappede jeg lidt på mine swimmingpool-LO'er, mens de to andre foldede nogle æsker til julepakkekalender til nogle børn. Kl. 17 så jeg mig nødsaget til at vende næsten hjemad.
Jeg fik lavet en god portion lasagne, og manden knappede (på min opfordring) en fl. rødvin op. Så fandt vi en rest af Nettos skildpaddeis i fryseren og kom noget af mine hjemmegjorte syltede valnødder på, uhm, not bad siger jeg bare.
I aften kommer der ikke noget i TV, som vi gider se, så jeg gætter på, at vi sætter sidste afsnit af Machael Palins tur rundt i Nordafrika på DVD'en. Elsker den serie hvor han bl.a sejler op til Timbuktu. Jeg lånte også en DVD-film af Marianne med Luciano Pavarotti "Farvel til en Legende", den når vi måske også inden dynerne kalder.
Allerede nu her tidligt på aftenen, kan jeg se, at rødvinen har gjort sin indflydelse: henne på fiffaen ligger manden og ovenpå katten, de har begge øjnene lukkede, selvom katten da ikke fik noget rødvin !

Ingen kommentarer: