onsdag den 7. april 2010

Forårsskovbund



Når man har ferie, har man jo tid til at smutte i skoven, for at se om der skulle være liv efter den lange vinter. Der var faktisk overordentlig meget liv, men desværre var der også nogen, som synes grøftekanten skal grises til med tomme ølflasker og -dåser, cigaretpakker og nogen tømmer ovenikøbet deres askebæger i vejkanten, tænk at nogen kan gøre det, i stedet for at tage affaldet med hjem og smide det i skralderen derhjemme !! Måske det burde været et fag på skoleskemaet: hvordan passer vi på vores natur... eller bedre: vi bør som forældre lære vores børn gode manerer ude i vores allesammens natur.

5 kommentarer:

Margit sagde ...

HERLIGT... det smittede ;o)... altså det med anemonerne... ;o)
Jamen det er simpelthen også noget der kan få mit P.. i kog(undskyld) ... men JEG har lært de elever, der har været under mine vinger, at man tænker sig om og værner om naturen... jeg håber de husker, hvad deres gamle lærer sagde =0)
Vores mellemste havde engang en greenpeace-bluse med teksten "pas på vor jord til jeg bli'r stor"... og det efterlever han i hverfald selv, selvom han snart er 34 år...
Gid alle umge ville efterleve det samme budskab.
Nyd fortsat ferien.. =0)

Karina Beck sagde ...

HØRT.. : ) Og lækkert, at anemonerne er kommet op.

Olivia sagde ...

Hørt hørt, kære Doritten. Måske kunne vi så også få dem lært, at man altså ikke står og ryger i opgangen, hvor de er til fest og smider skoderne i kælderskakten!!!! Kan du fornemme jeg er træt af min nabo og dennes gæster??
Så er det jo godt at man kan nyde dit dejlige billede og den spirende smukke natur :-))

Kirsten sagde ...

Øj... der sker da lidt her på bloggen lige p.t. ;-D

Jeg kunne ikke være mere enig, og jeg siger ligesom Margit: Det bringer også mit p.. i kog sådan noget svineri.

Jeg tror I er noget længere fremme, hvad forår i skoven angår, ovre på Fyn. Der er ikke mange tegn på forår, når man går tur i skoven her, der er kun nogle ganske få buske der er ved at springe ud, og anemoner har vi ingen af endnu. :-)

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Det er dejligt med foråret men slemt at folk sviner. Jeg forstår det simpelthen ikke!